Wednesday, September 3, 2008

first time kerja kerajaan...

lepas aku kn tendang 2..
aku pun balik la rumah.....
mcm2 kn maki dgn bapak aku...
tapi aku xksh....

kwn2 aku suggest aku berkerja kat kedai makan...
sebab kedai mkn nie cpt masuk duit & mkn pun free...
aku pun mintak la keje kat kedai mkn Jln Dato Kumbar(restoran azizah)
aku berkerja sebagai tukang wat air jer...

dalam sebulan aku kerja,aku dapat pangkat baru...
tukang masak tapi masak bahagian mee goreng mamak n pasembor...
gaji pun up la ckit...
boleh la setakat aku nk lepas duit topup n muka moto baru aku...
tapi moto baru 2 aku bagi kat mak aku...

sebulan lepas 2,aku dapat tawaran kerje kat hospital sultamah bahiyah...
tapi aku kn temuduga la dl...
lepas...

aku kerja kat sana sebagai pembantu perawat kesihatan @ attandence...
kerje aku ikut waktu pejabat awalnya...
sbb aku berkerja kat bahagian fisioterapi...

masa nie la aku jumpa yazid,mak x-tion,mat zack,cikgu naim & teacher amani(semua kenangan dlm saina ).....
semua kirim salam kat korang yang kenal la kan...

aku kerja amat senang...
layan vvip,sultan n org awam yang sakit....
tapi yang paling penting
aku dapat kenal bidang perubatan secara terus bkn teori....

No comments: