Tuesday, September 16, 2008

MEMORI BUBUR LAMBUK

syukur ke hadrat ilahi kerana memberi pekuang kepada aku dalam menimba pengalaman dan ilmu di negeri org(johor)...
ramadhan byk memberi kenangan kepada aku.....
kenangan bersama kwn kat SAINA,KMPP dan UTHM byk mematangkan fikiran....

berpuasa kat johor xbyk bezanya dgn kedah....manisnya sentiasa ada kat mana2 (aku pose la)
namum begitu memori bubur lambuk ttp dalam ingatan....
walaupun aku di asrama satu ketika dahulu...
tapi bubur lambuk ttp menjadi hidangan utama berbuka....

rutin harian kat johor xbyk berbeza dgn kampung halaman...
tapi kalo di kedah pastinya setiap ari bazar pekan rabu menjadi tempat pertarungan memilih juadah...
yang pastinya kalo kat sana tentu air soya,kuih muih dan berbagai2 lagi memenuhi kalender puasa....
tapi kini semua 2 menjadi kenangan sahaja....

skrg nasi ambang dan pecal jer la santapan harian.....
kadang2 menitis air mata bila teringat kenangan nie.....

apa yang pasti,rasa rindu pada mak,ayah dan keluarga sanagt mendalam dan ini la harga yang aku kn bayar dalam menuntut ilmu....

aku xmalu nak kata yang bila kita dekat kita jarang menghargai ertikasih sayang.....

tetapi kini,jarak geografi memberikan aku hikmah dalam mengenal erti semua itu dalam hidup ini........

No comments: